Regulamin

Regulamin

§1 Postanowienia ogólne

  • 1.1 Regulamin określa zasady funkcjonowania serwera VibeGG oraz standardy zachowania obowiązujące wszystkich użytkowników.
  • 1.2 Każda osoba dołączająca do serwera zobowiązuje się do przestrzegania niniejszych zasad bez względu na ich późniejsze zmiany.
  • 1.3 Nieznajomość regulaminu nie zwalnia z odpowiedzialności za jego naruszenie.
  • 1.4 Gracz odpowiada za swoje konto, postać oraz wszystkie działania podejmowane w świecie gry.
  • 1.5 Administracja interpretuje regulamin w sposób nadrzędny, kierując się dobrem społeczności.

§2 Administracja i odpowiedzialność

  • 2.1 Administracja pełni funkcję porządkową i decyzyjną w sprawach spornych.
  • 2.2 Decyzje administracji mają charakter ostateczny i nie podlegają publicznej dyskusji IC.
  • 2.3 Administracja może ingerować w rozgrywkę w celu zapobiegania nadużyciom lub destabilizacji serwera.
  • 2.4 Czasowe oraz stałe blokady kont mogą być nakładane bez obowiązku ujawniania szczegółowych powodów.
  • 2.5 Próby obejścia kar, w tym korzystanie z alternatywnych kont, skutkują banem permanentnym.
  • 2.6 Celowe wprowadzanie administracji w błąd traktowane jest jako poważne naruszenie regulaminu.

§3 Wartość życia i realizm RP

  • 3.1 Życie postaci posiada wysoką wartość fabularną i powinno być chronione w każdej sytuacji RP.
  • 3.2 Działania nielogiczne, samobójcze lub sprzeczne z instynktem przetrwania są niedozwolone.
  • 3.3 Ryzykowne decyzje muszą wynikać z rozwoju fabuły, a nie z mechanik gry.
  • 3.4 Nadużywanie mechanik w celu unikania konsekwencji fabularnych jest zabronione.
  • 3.5 Wyjątki od powyższych zasad mogą być dopuszczone wyłącznie przez administrację.

§4 Strefy immersyjne i lokalizacje

  • 4.1 Na serwerze obowiązują strefy immersyjne, w których priorytetem jest spokojna interakcja RP.
  • 4.2 Do stref immersyjnych zaliczają się w szczególności: komendy, szpitale, DOJ, restauracje oraz warsztaty.
  • 4.3 W promieniu 200 metrów od tych stref obowiązuje zakaz agresywnych akcji RP.
  • 4.4 Wyjątkiem są akcje hostylne wynikające z wcześniej rozwiniętej fabuły.
  • 4.5 Nadużywanie stref immersyjnych w celu uniknięcia RP jest zabronione.

§5 Eskalacja konfliktów i użycie siły

  • 5.1 Konflikty powinny rozwijać się stopniowo i logicznie.
  • 5.2 Eskalacja przemocy na terenie miasta wymaga wyraźnej podstawy fabularnej.
  • 5.3 Przed użyciem broni palnej wymagana jest inicjacja werbalna lub niewerbalna.
  • 5.4 Strzały ostrzegawcze nie mogą być nadużywane w celu zastraszania bez powodu RP.
  • 5.5 Każda akcja agresywna musi uwzględniać bezpieczeństwo postaci oraz logikę świata gry.

§6 Ciągłość akcji i stabilność techniczna

  • 6.1 Rozpoczęta akcja RP powinna zostać doprowadzona do logicznego zakończenia.
  • 6.2 Crash, utrata połączenia lub awaria nie zwalniają z odpowiedzialności za akcję.
  • 6.3 Gracz ma obowiązek niezwłocznego poinformowania o problemach technicznych.
  • 6.4 Brak zgłoszenia może zostać uznany za celowe przerwanie akcji RP.
  • 6.5 Powrót do akcji po crashu powinien nastąpić tak szybko, jak to możliwe.

§7 Uczciwość rozgrywki i modyfikacje

  • 7.1 Gracz zobowiązany jest do korzystania wyłącznie z dozwolonych funkcji gry.
  • 7.2 Zakazuje się używania cheatów, wspomagaczy oraz zakazanych modyfikacji.
  • 7.3 Na urządzeniu wykorzystywanym do gry nie mogą znajdować się programy ingerujące w rozgrywkę.
  • 7.4 Wykrycie niedozwolonego oprogramowania skutkuje natychmiastową sankcją.
  • 7.5 Próby ukrywania takiego oprogramowania będą traktowane jako działanie umyślne.

§8 Interfejs, informacje i przewaga

  • 8.1 Funkcje interfejsu nie mogą być wykorzystywane do lokalizowania graczy.
  • 8.2 Klawisz „Z” służy wyłącznie do sprawdzania danych technicznych.
  • 8.3 Wykorzystywanie UI do zdobywania przewagi IC jest zabronione.
  • 8.4 Każda forma abuse mechanik będzie karana.

§9 Metagaming i komunikacja

  • 9.1 Korzystanie z zewnętrznych komunikatorów głosowych podczas gry jest zabronione.
  • 9.2 Wiedza OOC nie może wpływać na decyzje IC.
  • 9.3 Stream sniping jest surowo zabroniony.
  • 9.4 Przekazywanie informacji IC poza serwerem jest niedozwolone.

§10 Frakcje i tożsamość

  • 10.1 Przynależność frakcyjna musi być zgodna z faktycznym stanem postaci.
  • 10.2 Zabrania się podszywania pod frakcje poprzez ubiór, pojazdy lub zachowanie.
  • 10.3 Korzystanie z mienia frakcyjnego bez zgody jest niedozwolone.
  • 10.4 Odgrywanie korupcji wymaga zgody zarządu serwera.

§11 Nagrania i dowody

  • 11.1 Gracze mają prawo nagrywać agresywne akcje RP.
  • 11.2 W przypadku obowiązku nagrywania materiał musi obejmować całość akcji.
  • 11.3 Materiał dowodowy nie może być edytowany ani przycinany.
  • 11.4 Brak nagrania może skutkować konsekwencjami regulaminowymi.

§12 Dane osobowe i bezpieczeństwo

  • 12.1 Ujawnianie danych osobowych jest całkowicie zabronione.
  • 12.2 Zakaz dotyczy zarówno serwera, jak i platform z nim powiązanych.
  • 12.3 Naruszenie skutkuje banem permanentnym.
  • 12.4 Groźby ujawnienia danych traktowane są jak ich faktyczne ujawnienie.

§13 Ekonomia i przedmioty

  • 13.1 Handel IC za realne pieniądze jest zabroniony.
  • 13.2 Próby sprzedaży kont, postaci lub przedmiotów będą karane.
  • 13.3 Wartości IC nie mogą być wymieniane na dobra OOC.
  • 13.4 Nadużycia ekonomiczne mogą skutkować resetem postaci.

§14 Firmy i działalność

  • 14.1 Firmy muszą być aktywnie prowadzone i zgodne z profilem działalności.
  • 14.2 Brak aktywności może skutkować odebraniem firmy.
  • 14.3 Sprzedaż firm wymaga zgody zarządu serwera.
  • 14.4 Przekazywanie firmy bez zgody jest zabronione.

§15 Postacie i tożsamość

  • 15.1 Zmiana danych personalnych postaci możliwa jest wyłącznie poprzez DOJ.
  • 15.2 Zabrania się tworzenia postaci z polskim imieniem i nazwiskiem.
  • 15.3 Nick nie może zawierać reklam ani treści niezgodnych z regulaminem.
  • 15.4 Jedna postać nie może podszywać się pod inną.

§16 Spójność roli i sankcje

  • 16.1 Każde wyjście z roli narusza immersję świata gry.
  • 16.2 Kary nakładane są proporcjonalnie do wagi przewinienia.
  • 16.3 Sankcje mogą obejmować ostrzeżenia, bany czasowe lub permanentne.
  • 16.4 Powtarzające się naruszenia skutkują surowszymi karami.